1, 2 y 3 de Marzo: Saltar Na Sombra, Nuno Rebelo + Juan Carlos Lérida + Constanza Brncic

Los días 1, 2 y 3 de marzo estaremo en Àtic 22 con esta estimulante propuesta: Juan Carlos Lérida, Constanza Brncic y Nuno Rebelo!

http://tantarantana.com/production/saltar-na-sombra/

10_BrnccLrdPchRbl-©Joan-Cortès_10abr18_Sm-hSm-h_Snsts_Brcln

FITXA ARTÍSTICA:

Nuno Rebelo, música

Juan Carlos Lérida, dansa

Constanza Brnčić, dansa

Ajudant de direcció i il.luminació: Beatriz González Magadán

SINOPSI

El músic Nuno Rebelo i els ballarins i coreògrafs Juan Carlos Lérida i Constanza Brnčić es reuneixen per primera vegada en aquesta proposta que obra un terreny híbrid i experimental entre el so i el cos des de vessants estètiques diverses com el flamenc i la dansa contemporània. Al llarg d’una setmana de residència a l’Àtic 22, els tres creadors comparteixen les seves poètiques creant una peça en procés.

Saltar na sombra parteix de la imatge i del joc de saltar en l’ombra de l’altre. L’ombra cosida a nosaltres i que ens segueix com una pregunta, com foscor enigmàtica, com allò desconegut i familiar a l’hora.

BIOS

CONSTANZA BRNČIĆ

www.constanzabrncic.net

Coreògrafa i ballarina. Llicenciada en Filosofia i Màster en Pensament Contemporani i Tradició clàssica per la UB, on actualment realitza el programa de doctorat en filosofia contemporània. Professora de composició i improvisació en el Conservatori Superior de Dansa (Institut del Teatre de Barcelona) i professora convidada en el ESAD (Escola Superior d’Art Dramàtic). Al llarg de més de vint-i-cinc anys de carrera, ha creat nombroses peces escèniques i ballat amb companyies com Malpelo o Raravis/ Andrés Corchero i Rosa Muñoz. Ha desenvolupat una extensa recerca en l’àmbit de la improvisació col·laborant amb nombrosos músics i ballarins.

Gran part del seu treball es caracteritza per una preocupació constant per la relació de l’art amb l’entorn, realitzant projectes en contextos socials com a escoles, hospitals, presons, barris i amb col·lectius de persones diverses. En aquest sentit destaca el projecte intergeneracional PI(È)CE que desenvolupa junt amb el dramaturg Albert Tola i Julio Álvarez al Teatre Tantarantana desde fa vuit anys.

JUAN CARLOS LÉRIDA

La investigación que viene desarrollando Juan Carlos Lérida en el ámbito de la divulgación empírica del flamenco, a través de talleres y performances, podría situarse a medio camino entre la formación y el comisariado artístico. En esa delgada línea que separa las etiquetas más utilizadas en esto de las artes escénicas, Juan Carlos Lérida se nos presenta como un artista del flamenco empírico, un profesional que navega entre disciplinas ya hace tiempo en sinergia lógica para muchos. Reunir en un mismo escenario a diferentes artistas y profundizar en la investigación sobre el flamenco, el cuerpo y la improvisación, son las bases y señas de identidad que le han llevado a estrenar en Viena, Dusseldorf y Barcelona su trilogía sobre Los Cuerpos del Flamenco : “Al Toque” (2011), “Al Cante” (2014) y “Al Baile” ( 2016).

De familia sevillana, pero nacido en Alemania, este artista del flamenco dedica su tiempo a la investigación,, la dirección escénica y la coreografía, sin dejar de lado su labor como pedagogo en Institut del Teatre y curator. Capaz de reunir en un escenario a nombres tan dispares como María Muñoz (Mal Pelo), la actriz Candela Peña, Belén Maya, la bailaora La Chana, Rocío Molina, Niño de Elche, Sol Picó.. en el ciclo “Flamenco Empírico”, que ideo para Mercat de les Flors desde el 2009. Lérida es requerido en espacios tan fundamentales, en el circuito de las artes actuales, como el Mercat de les Flors, el Tanzhaus NRW de Dusseldorf o Miami-Dade County Auditorium.

NUNO REBELO

www.youtube.com/nunorebelomusic

Després d’una formació en arquitectura, decideix dedicar-se a la seva veritable passió: la música. Des de 1983 a 1989, dirigeix el grup de rock Mler if Dada que es produeix a Portugal, Espanya, França, Itàlia i Algèria. A partir de 1988 composa per cinema, teatre i dansa treballant amb coreògrafs como Joaô Fiadeiro, Vera Mantero, Paulo Ribeiro, Mark Tompkins, Lisa Nelson, Steve Paxton, Malpelo, Constanza Brncic, entre d’altres. Improvisa a concerts amb músics com Joan Saura, Agustí Fernàndez, Ferran Fages, Alfredo-Costa Monteiro, Lali Barrière, Marco Franco, Carlos Zingaro, Kato Hideki, John Zorn, Peter Kowald, Evan Parker i un llarguíssim etc. És creador d’instal.lacions i escultures sonores, i ha dirigit diversos projectes per a no-musics, on es crea una peça musical amb objectes i es presenta en algun indret o teatre de la ciutat. La seva versatilitat com a creador l’ha portat a fer música per a ocasions i contextos molt diversos: composa l’apertura oficial de Porto 2001, Capital Europea de la Cultura i l’himne oficial de l’Exposició Universal Lisboa, Expo 98′.


Deja una respuesta

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s